Dag 2 van mijn 7dayDJchallenge

7 dagen lang mijn muziekkeuze delen met mijn facebookvrienden, wat laat je horen in 7 dagen? Gisteren enthousiast begonnen met Bad van U2 omdat ik getriggerd werd door Bert Brenkman met Queen vanuit Wembley...
Vandaag toch eens nagedacht wat ik in de resterende 6 dagen zou laten horen, het lag voor de hand om een keuze uit mijn inzending van de Top 2000te maken, maar vond dit toch te gemakkelijk...
Toen kwam het idee om jullie mee te nemen op mijn muzikale reis door mijn jeugdherinneringen...
In 1978 zat ik in de 6e klas van de Burgerschool in Dokkum. We waren net verhuisd vanuit het Fugellan naar de rand van het centrum, waar mijn moeder een kledingboetiek had geopend. Hier werd in de kleine woning boven de winkel in de keppelstraat waarschijnlijk ook voor het eerst mijn interesse voor muziek gevoed. Zo ging ik elke vrijdagmiddag naar de platenkelder van Sjoerdsma in de hoogstraat om een nieuwe papieren uitgave van de top 40 te halen. Natuurlijk deed ik ook elke week mee met de radio-rebus tijdens de uitzending van de Nederlandse Top 40 .. Kunnen jullie je het nog herinneren? Briefkaart kopen, daar de oplossing opschrijven van de radio-rebus, na de top 40 de hond uitlaten en de briefkaart op de brievenbus doen om vervolgens een week te moeten wachten of je misschien wat gewonnen had. Helaas heb ik nooit de 40 singeltjes uit de top 40 gewonnen...
Toen kwam ook het moment dat mijn vader een echte stereotoren ging kopen, een mooie zwarte kast met een versterker, tuner, cassettedeck en bovenop een platenspeler. Een echte pioneer met van die fantastische analoge meters met van die naalden die dansten op de maat van de muziek. Wat nog leuker was, was dat de oude versterker en platenspeler werd doorgeschoven naar mijn kamer, wow een eigen discotheek op mijn kamer! Jullie begrijpen dat er toen ook platen gekocht moesten worden... Mijn zakgeld werd toen bij dezelfde Sjoerdsma omgezet in mijn allereerste single, 10cc met dreadlock holiday. Ik heb het singeltje van 10cc nog steeds, net als nog meer muziek op het aloude vinyl, dit alles bewaard in mijn met zorg uitgezochte platenkoffer...
Hieronder de foto van mijn allereerste single en een linkje naar de clip van 10cc..
Veel kijk en luisterplezier en tot morgen wink-emoticon




jjhhhh








Reacties

Populaire posts van deze blog

Reünie Burgerschool Dokkum

Suikerbieten met LUV bij Waldolala...

Heb jij toevallig een geheime zender?